Dec 7, 2011

Promosi : Kem Remaja Sinergi 2011 (KRS 2011)

Kem remaja sinergi kembali lagi. Setelah berlalunya KRS2010 dengan jayanya, kini adik-adik berpeluang untuk merasai pengalaman baru yang lebih menarik diKem Remaja Sinergi 2011. Jom ramai-ramai daftarkan nama dan berpeluang menerima Hadiah Misteri bagi 50 peserta terawal. Ayuh,sinergikan potensi dirimu!


Neo Synergy Training Center adalah sebuah syarikat yang berpengalaman mengadakan program motivasi, kursus latihan dan konsultansi di pelbagai peringkat institusi pendidikan bagi melahirkan individu yang bermotivasikan iman, ilmu dan amal serta mampu mensinergi potensi diri dalam aspek rohani, jasmani, emosi dan intelektual. Objektif Program Kem Remaja Sinergi Kem Remaja Sinergi adalah sebuah program motivasi berorientasikan outdoor. Program ini sesuai disertai oleh para pelajar lepasan SPM khususnya.


Teaser KRS 2011




Untuk maklumat lanjut, sila klik sini.

~End Of Post~
Teruskan membaca... Share

Perkongsian: Bahagia Itu

Bahagia
Sebuah perkataan tiga suku kata namun maknanya sungguh mendalam bagi manusia.
Sesuatu yang menjadi buruan manusia.
Sehingga pelbagai perkara dikorbankan demi mendapatkannya.
Tetapi hakikatnya masih ramai yang tidak mampu mengecapinya.
Mengapa?

Teruskan membaca... Share

Dec 4, 2011

Bait Ad-Du'at: Persiapan Bakal Abi

Saya bakal bergelar seorang Abi.
Menyedari akan hakikat itu, banyak persediaan yang perlu dilalukan.
Lalu ketika sedang memandu di sebelah Abu Muhammad, saya teringin meminta pendapatnya tentang apa yang perlu dipersiapkan bagi menghadapi saat tersebut.

“Akhi, dalam bakal menjadi ayah ni, apa yang perlu ana sediakan ya?”


Teruskan membaca... Share

Nov 30, 2011

Perkongsian: Berbeza Tetapi Sama Akhirnya

Berbeza, tetapi sama?
Apa maksudnya?
Ada cerita yang saya ingin kongsikan.

Sebelumnya, maafkan kehilangan saya seminggu lebih ini.
Semoga tulisan ini tidak membiar kosong akhir November ini.


Teruskan membaca... Share

Nov 17, 2011

Perkongsian: Mereka Yang Memenangkan

Semua daripada kita mahukan kejayaan.
Terutamanya buat gerak kerja dakwah Islam yang kita cintai.
Namun adakah kita telah berbuat sesuai dengan syarat-syarat kemenangan?
Atau kita hanya bermimpi di siang hari, mengharap bulan jatuh ke riba?
Bagaimana pendahulu-pendahulu kita memperolehinya?
Apakah yang ada pada mereka yang kita tiada?
Mari sama-sama kita telusuri penulisan ini.



Teruskan membaca... Share

Nov 16, 2011

Perkongsian: Kecerunan Keimanan

Seorang Ikhwah menyatakan musykilahnya kepada saya. Sebuah penyataan yang saya juga agak terkedu mendengarnya. Sesuatu yang benar, namun pahit untuk ditelan. Perbualan malam kelmarin kembali bertamu.

“Akhi, ana rasa sesuatu yang kurang ketika bersama dengan ikhwah-ikhwah sekarang.”

Saya hanya menatap wajahnya, menanti kata-kata seterusnya.

“Kalau dulu dengan ikhwah-ikhwah senior yang ‘dah tak ada’ tu ana dapat rasa suasana tarbiyahnya. Bila jumpa dengan mereka, terasa nak beriman, bila berbincang selalu bincang tentang dakwah, nasihat-nasihat yang membangkitkan semangat. Tapi sekarang dah kurang. Macam dah tak ada.”

Memang benar penyataannya itu. Persoalannya, bagaimana hendak mengembalikan suasana itu? Ramai yang berpendapat. Namun saya ada pendapat sendiri.

Teruskan membaca... Share

Nov 15, 2011

Luahan: Tsunami

Assalamu’alaikum WBT semua.
Akhirnya saya kembali?
Blog saya ini sudah macam hidup di pantai,
Sekejap pasang, sekejap surut.
Namun saya pasti,
Setiap kali surut pasti ada pasangnya.
Dan kitaran itu akan pasti berputar,
Selagi kaki masih berpijak di dunia.

Jadi apa kena mengena dengan tsunami pula ya?

Teruskan membaca... Share

Sep 19, 2011

Cerpen: Gerimis Cinta

Maaf kerana lama menyepi.
Sebagai gantinya, saya tulis satu cerpen.
Inspirasi daripada cuaca pagi yang mendung bergerimis.
Genre cerpen yang belum pernah saya tulis sebelum ini.

Terimalah:

Gerimis Cinta


Teruskan membaca... Share

Sep 14, 2011

Promosi: Sinergi Edisi 6

“SIRNAKAN KELAM, SINARKAN CAHAYA”
Tema Majalah SINERGI Edisi Ke-6 kali ini bakal memberikan para pembaca impak maksima yang positif ke arah perubahan diri, keluarga, masyarakat, negara dan seluruh umat Islam umumnya!



Pastikan anda dan keluarga tidak terlepas daripada mendapatkan Majalah Islamik yang bakal mentarbiyyah diri dan keluarga anda dengan izin Allah Al-Hadid. Berinfakkan RM3.00 sahaja sudah mampu mendapatkan ilmu Hubungi pengedar berdekatan dengan anda atau terus hubungi kami untuk mendapatkannya!



Tahniah juga kami ucapkan kepada karya-karya yang terpilih bagi dimuatkan di dalam Majalah SINERGI edisi kali ini. Terus menyumbang ilmu anda untuk kebaikan diri dan seluruh pembaca SINERGI yang makin meningkat tinggi. Alhamdulillah.

Sila Layari laman sesawang Synergy Media untuk maklumat lanjut.
Sertai Program Wakaf Majalah Sinergi.

~End Of Post~
Teruskan membaca... Share

Sep 13, 2011

Perkongsian : Mereka Tidak Ragu

Ramai yang ragu-ragu dengan apa yang mereka patut lakukan.
Pelbagai alasan yang diberikan.
Sehingga mereka semakin jauh daripada kebenaran.
Dan mereka kekal dihantui kegelapan.

Namun ada mereka yang tidak ragu-ragu.
Mereka tahu apa yang perlu dilakukan.
Dan mereka mendapat rahmat dari tuhan.
Mari kita baca kisah dua golongan ini.
Golongan yang ragu dan yang tidak ragu.

Teruskan membaca... Share

Sep 11, 2011

Cerpen : Yakin Kepada-Nya

Cerpen Lagi
Bacalah, moga ada manfaatnya.
Diolah daripada kisah benar.
Selamat membaca.

Terimalah:

Yakin Kepada-Nya


Teruskan membaca... Share

Sep 9, 2011

Cerpen : Bersabarlah Duhai Ukhti

Dah lama tak tulis cerpen.
Sebenarnya dah tulis semalam lagi.
Sekarang baru sempat post.
Khas buat semua akhwat-akhwat dakwah.

Terimalah:

Bersabarlah Duhai Ukhti


Teruskan membaca... Share

Sep 7, 2011

Perkongsian : Getaran Itu

Getaran
Suatu fenomena yang berlaku apabila sesuatu objek atau jasad bergerak secara berulang-ulang.
Semua objek sebenarnya bergetar, Cuma kita menyedarinya atau tidak.
Namun apa yang ingin saya kongsikan ini bukanlah sebarang getaran fizikal.
Getaran yang lain dari yang lain.
Getaran Jiwa.


Biasa dengar?
Mungkin ramai yang teringatkan lagu dendangan Allahyarham Tan Sri P. Ramlee. Percaya ataupun tidak, sebenarnya kita semua pernah mengalami getaran jiwa. Secara umumnya, jiwa boleh bergetar dalam dua keadaan. Apakah dua keadaan itu? Mari sama-sama kita baca kisahnya.
Teruskan membaca... Share

Aug 27, 2011

Perkongsian : Ia Berbeza

Sudah lama saya tidak menyampaikan ceramah umum yang melibatkan audiens ramai. Lebih-lebih lagi dari kalangan wanita. Baru-baru ini saya dijemput untuk mengisi di Kolej Kejururawatan Kota Bharu, Kelantan. Kesemua pesertanya adalah perempuan. Lebih kurang 120 orang peserta jumlahnya.

Dan tajuk perkongsian adalah: Cinta dan Kehidupan


Namun ada sesuatu yang berbeza yang berlaku pada pengisian kali ini. Apakah itu? Kalau nak tahu kena bacalah! (^_^).

Teruskan membaca... Share

Aug 17, 2011

Muhasabah : Ia Datang Dan Pergi

Tanpa disedari, ia datang lagi.
Tanpa disedari, ia kembali menyapa diri.
Namun,
Tanpa disedari, ia bakal pergi.
Tanpa disedari, ia hanya tinggal kenangan lagi.

Maaf atas penyepian selama ini.
Seribu satu permasalahan menerjah diri,
Demi mengislah ummah yang kucintai,
Jemari ini akan terus menari.

Insya-Allah momentum Ramadhan kali ini akan saya manfaatkan sebaiknya untuk berkarya buat ummah.
Selamat Memanfaatkan Ramadhan yang masih berbaki!

Mari hayati lagu ini:


Harapan Ramadhan 


Teruskan membaca... Share

Jul 19, 2011

Who Am I?
























A simple poem but a lots of meanings. I dedicate this poem to all readers, with a wish:
HAPPY RAMADHAN and lets improve the 'I'.


Who am I?

I am your constant companion.
I am your greatest helper or heaviest burden.
I will push you onward or drag you down to failure.
I am completely at your command.
Half the things you do you might just as well turn over to me
and I will be able to do them quickly and directly.

I am easily managed.
You must merely be firm with me.
Show me exactly how you want something done
and after a few lessons I will do it automatically.
I am the servant of all great individuals and,
alas, of all failures, as well.
Those who are great, I have made great.
Those who are failures, I have made failures.

I am not a machine, though I work
with all the precision of a machine plus
the intelligence of a human.
You may run me for a profit
or run me for ruin
it makes no difference to me.

Take me,
train me,
be firm with me,
and I will place the world at your feet.
Be easy with me
and I will destroy you.

WHO AM I?


~I am HABIT~


~End Of Post~
Teruskan membaca... Share

Jul 12, 2011

Perkongsian : Pemilik Jodoh

Seorang wanita pernah bertanya kepada saya dalam sebuah forum. Wanita bertudung labuh. Seorang aktivis dakwah di kampusnya. Soalannya berbunyi,

"Bagaimana kita perlu bersikap, sekiranya kita telah jatuh hati kepada seseorang lelaki yang soleh, tetapi keadaan sekarang tidak memungkinkan kita untuk menikah?"

Ketika itu saya hanya menjawab sekadarnya, yang saya kira jawapannya tidak cukup untuk membantunya menyelesaikan permasalahannya yang sedang dihadapi.

Kini saya cuba mengambil peluang untuk menjawab permasalahannya itu.



Teruskan membaca... Share

Jun 25, 2011

Perkongsian : Muara Cinta

Cinta lagi.
Lagi-lagi cinta.
Ramai yang mungkin bosan dengan topik cinta.
Namun bagi saya, cinta tidak akan mendatangkan kebosanan.
Kerana cinta adalah bahan bakar sebuah kenderaan kehidupan.
Namun cinta yang menyemarakkan semangat kehidupan itu bukan sebarang cinta.


Teruskan membaca... Share

Jun 2, 2011

Dakwah : Maaf, saya sibuk

"Aku bukan tak mahu ikut halaqoh dengan kau, tapi aku sibuk. Banyak assignment dan group discussion."

"Maaf akh, ana rasa ana tak dapat nak komitmen lagi dengan tarbiyah. Prestasi pelajaran ana merosot teruk."

S

I

B

U

K

SIBUK. Satu daripada 1001 macam alasan lagi yang sering diterima ketika seseorang diajak untuk ke program-program tarbiyah dan dakwah. Alasan sibuk memang terdengarnya relevan. Tetapi sungguh tidak rasional bagi mereka yang mahu menggunakan otak mereka untuk berfikir. Mengapa?


Teruskan membaca... Share

Jun 1, 2011

Perkongsian : Sejenak Bersama Mereka

Suatu pagi yang cerah. Mesej yang masuk saya teliti baik-baik. Berat juga hati saya dengan keadaan itu. Mesej-mesej yang menghilangkan senyum seorang murobbi.

Ana banyak dosa..
Ana penghalang keberkahan dakwah ..
Ana malu pada yang lain..
Maafkan ana akh..
Ana tak mampu memikul amanah ini..
Ana tak layak...

Sender: 019-xxxxxxx

Ana rasa keseorangan..Akh, nasihatkan ana..
Sender: xxxxx@gmail.com

Teruskan membaca... Share

May 31, 2011

Luahan : Kembali Sekali Lagi

"Mengapa ana rasa sukar untuk beri tazkirah ye? Dulu kalau ana nak bagi tazkirah, tak perlu bersedia banyak pun. Cakap je apa yang terlintas di fikiran."

"Kalau sekarang, macam mana pula?"

"Kalau sekarang, ana selalu tersangkut-sangkut dalam bercakap. Apa yang ana sampaikan selalu tak bertenaga, dan ana tak yakin dengan penyampaian ana."

"Ana tak dapat nak bantu banyak akh. Cuma yang ana boleh sampaikan, cuba tinjau kembali bagaimana hubungan antum dengan Allah. Mutaba'ah antum. Kualiti ibadah antum serta kuantitinya. Kuatnya kita adalah apabila kita dekat dengan-Nya. Kerana Dialah pemilik segala kekuatan."

"......"

Teruskan membaca... Share

May 19, 2011

Murobbi Itu..


Hari itu, kabus pagi mulai menyibak kaki bukit. Hijau di padang sedikit sebanyak menyegarkan mata yang letih dengan buku-buku di depan mata. Tasbih dan tahmid terdengar jelas di balik kicau burung dan gemeretak ranting-ranting pohon.

Hari yang indah itu belumlah lama, lima tahun dahulu. Pada hari itu, seorang murobbi datang ke bilik, berziarah dan memberi taklim. Tema yang dibahas cukup sederhana, iaitu tentang cinta kepada Rasulullah. Logiknya difahami. Dalil yang dibawanya juga tidak asing didengari. Namun, taklimnya istimewa. Dari awal hingga akhir, mata anak-anak muda yang hadir berlinangan air mata mendengar taujih yang menyentuh hati mereka.
Teruskan membaca... Share

Apr 6, 2011

Luahan : Sebuah Transisi

"Akhi, antum memang tak akan update blog ke?"

"Bukan tak nak update, tak sempat."

Alasan diberi, yang sebenarnya bukan suatu yang konkrit. Tidak sempat cuma sebuah gejala, bukan punca. Puncanya?

"Kenapa tak sempat?" Si ikhwah bertanya lagi.

Saya cuma mendiamkan diri. Mencari kata yang tepat untuk membalas.

"Ana risau bakat antum menulis akan hilang nanti. Pembaca-pembaca setia blog antum mesti tertunggu-tunggu."

Sudah lama saya memikirkannya. Pertamanya, mohon maaf atas penyepian saya sekian lama. Blog dibiarkan berhabuk tanpa berita. Pembaca yang setia terus ternanti lagi tertanya-tanya. Apakah umairzulkefli benar-benar berhenti berkarya?


Saya menghadapi dilema yang tidak pernah saya hadapi sebelum ini. Saya sedang mengadaptasi sebuah fasa transisi.


Teruskan membaca... Share

Feb 13, 2011

Promosi : Majalah Sinergi Edisi Ke-4 : Dirimu Aku Sanjungi

Assalamu'alaikum WBT
Alhamdulillah, Edisi ke-4 dengan tema 'Dirimu Aku Sanjungi' bakal memasuki pasaran tidak lama lagi dalam bulan Rabi'ul Awal ini. Saksikan penambahan 2 rubrik baru dari 2 kolumnis baru serta saksikan pandangan pelajar perubatan dalam rubrik 'Artikel Pilihan'.

Semuanya dalam Majalah SINERGI edisi ke-4. Nantikan!!!




~End Of Post~
Teruskan membaca... Share

Jan 30, 2011

Diari : Selepas Ini Semuanya Terakhir

Syukur dan puji hanya untuk Allah SWT atas segala kurniaan-Nya kepada kita hamba-hamba-Nya yang tidak memiliki apa-apa melainkan apa yang telah diberikan-Nya kepada kita.

Selawat dan kesejahteraan ke atas rasul junjungan kita yang mulia, Muhammad bin Abdullah, yang dengan usaha kerasnya, kita diizinkan oleh Allah SWT untuk mengecapi nikmat Islam dan melalui sirahnya kita belajar untuk terus beriman dan berjuang menapaki jejak langkahnya menyebarkan serta berkongsi keindahan keimanan yang kita kecapi bersama hamba-hamba yang lain.

Selepas ini semuanya terakhir? Mungkin ramai yang telah memahami maksudnya. Namun ingin saya abadikan di sini, agar hakikatnya semakin jelas dan usaha yang benar dapat diletakkan sebaiknya.

(gambar hiasan)

Teruskan membaca... Share

Jan 28, 2011

Dakwah : Pilih, Jangan Tak Pilih

Anda ada menyertai lebih daripada satu gerakan dakwah? Boleh ke?
Ramai yang sudah membahaskan perkara ini.
Tetapi saya suka untuk membahaskannya dengan cara saya, bercerita.
Terimalah:


Pilih, Jangan Tak Pilih




Teruskan membaca... Share

Jan 19, 2011

Pengumuman : Akhirnya Saat Itu Tiba

Maafkan diri ini kerana terlalu lama menyepi. Hampir 18 hari lebih membiarkan blog bersawang. Rekod terakhir adalah 35 hari (kalau tak silap la.) Jadi hari ini jemari kembali menari. Tidak berhajat berbicara panjang, cuma sedikit pengumuman kecil.


Assalamualaikum


Dengan rendah hati, kami, Ahmad Umair dan Atifah mengumumkan tarikh majlis pernikahan dan walimah kami:

Hari: Sabtu
Tarikh: 5 Februari 2011
Tempat: Permatang Pauh, Pulau Pinang

Kad jemputan softcopy adalah seperti dilampirkan.

Buat yang ingin hadir, sila hubungi saya di : 013-5014774
Kehadiran anda amat dialu-alukan untuk memeriahkan lagi majlis ini.

Sekian



Credit to Akh Wan Muhammad Hazim


Akhirnya saat itu tiba. Mohon doa daripada kalian agar pernikahan kami akan menguatkan derapan langkah kami dalam jalan jihad meraih redha Allah SWT.


~End Of Post~
Teruskan membaca... Share

Jan 1, 2011

Diari : Menelusuri Kenangan Tarbiyah

Matahari terbit membawa lembaran baru dalam sejarah hidup manusia. Masa akan terus berlalu dan waktu akan terus berputar. Namun hala tujunya satu, iaitu ke hadapan. Masa tidak akan berputar kembali. Kisah silam tidak mungkin dilalui kembali. Yang tinggal cumalah kenangan.

Di tahun baru ini saya kembali menelusuri sejarah hidup. Bermula pencarian-pencarian saya sedari alam persekolahan sehinggalah ke saat ini. Bagaimana saya mula bergelut dalam suasana tarbiyah dan dakwah. Bersama dengan mereka-mereka yang kini berada di samping saya. Juga mereka-mereka yang bakal berada di samping saya. Dan kesimpulan yang dapat saya buat adalah, ini semua adalah percaturan Allah yang Maha Kuasa.

Mahu dengar cerita saya?

Teruskan membaca... Share
Related Posts with Thumbnails

..::Inspirasi::..

Siapakah Penulis Yang Baik?

Penulis yang baik adalah yang penulisannya memberikan kesan kepada jiwa insan. Seterusnya, penulis itu mampu menjadi inspirasi, contoh, qudwah kepada pembacanya.

Akhirnya sekali, dia tidak akan hanya tersekat dalam alam penulisan, bahkan di alam realiti dia tetap mampu menjadi satu model kepada ummat.

Penulis Yang Terbaik

Tips 1: Hubungan Dengan Allah SWT

Ya, hubungan dengan Allah SWT. Seorang yang hendak menjadi penulis yang terbaik perlulah menjaga hubungannya dengan Allah SWT. Mencintai perintah-Nya dan melaksanakannya. Membenci kemungkaran ke arah-Nya dan mencegahnya. Tidak melekatkan diri kepada apa yang Allah murka dan sentiasa berusaha mempertingkatkan kualiti diri di hadapan-Nya.

Kenapa hubungan dengan Allah SWT itu diletakkan yang pertama?

Banyak sebab. Tapi, antara sebab yang utama adalah, kita hendak menulis sesuatu yang memberi kesan pada jiwa insan. Justeru, apakah logik kita tidak meminta kepada Yang Membolak Balikkan Jiwa Insan? Kita perlu sedar bahawa, Allahlah TUAN kepada Hidayah. Bukankah adalah perkara yang normal kita tunduk kepada-Nya agar dia membantu kita? Sedang kita ini tidak mampu memberikan hidayah walau kepada orang yang kita cintai.


Sesungguhnya kau tidak akan mampu memberikan hidayah kepada orang yang kau cintai, tetapi Allah lah yang memberikan hidayah kepada sesiapa yang dia kehendaki…” Surah Al-Qasas ayat 56.

Tips 2: Kerendahan Hati
Seorang yang ingin menggerakkan dirinya menjadi penulis yang baik, perlulah mendidik jiwa dan hatinya untuk sentiasa rendah. Rendah di sini adalah merasa kerdil di hadapan Allah SWT. Ini untuk menjaga keikhlasan, mengelakkan diri dari riya’, ujub, takabbur.
Riya’, ujub, takabbur, semua itu adalah hijab dalam amalan. Ia membuang keberkesanan penyampaian kita. Sifat-sifat mazmumah itu akan menyebabkan perjalanan penulisan kita juga terpesong. Nanti kita akan rasa cepat hendak membantah pendapat orang lain, tidak boleh ditegur, rasa senang nak menyalahkan orang dan sebagainya.

Kerendahan hati sangat penting dalam menjamin kebersihan perjalanan penulisan kita.

Apakah hati yang hitam mampu mencahayakan hati yang lain?

Tips 3: Dahagakan Ilmu
Kita tidak mencari ilmu seperti orang yang sudah kekenyangan. Maka kita akan rasa malas untuk menambah ilmu apabila kita rasa diri kita sudah penuh. Seorang penulis perlu sentiasa merasakan dirinya tidak cukup. Maka dia akan bergerak untuk mengisi dirinya dengan pelbagai ilmu.

Ilmu penulisan, ilmu-ilmu asas kehidupan, ilmu bahasa, ilmu realiti, dan bermacam-macam ilmu lagi.

Penulis perlu sedar bahawa, seseorang yang tidak mempunyai apa-apa, tidak akan mampu memberikan apa-apa.

Maka seorang penulis perlu mempunyai ‘apa-apa’ untuk menulis.

Amatlah penting bagi seorang penulis untuk mengekspansikan capaian ilmunya. Ilmu bukan sekadar di dalam kelas, di dalam buku teks. Bahkan seluruh kehidupan ini mampu dijadikan sumber ilmu pengetahuan. Semuanya boleh diambil dan diterjemahkan kepada idea.

Banyak membuat kajian, banyak membuat pembacaan, banyak bertanya, banyak memerhati dan banyak berfikir. Ilmu-ilmu yang berjaya diraih, insyaAllah akan mampu menjadi ‘trigger’ kepada idea.

Tips 4: Disiplin

Tidak akan mampu seseorang itu menjadi penulis yang terbaik tanpa disiplin. Perlu ada disiplin dalam menulis. Perlu juga ada disiplin dalam mengimbangi kehidupan sebagai penulis dan sebagai pelajar, pekerja, anak, bapa, ibu dan sebagainya.

Sebab itu, apa yang saya selalu lakukan dalam hal disiplin ini adalah JADUAL.

Susun waktu. Sesungguhnya Allah tak akan memberikan manusia 24 jam sekiranya 24 jam itu tidak cukup untuk manusia. Tetapi manusialah yang tidak menggunakan 24 jam itu dengan sebaik-baiknya. Sebab itulah kita sering merasakan kita tidak mampu melaksanakan kerja.


Tips 5: Istiqomah
Seorang penulis yang terbaik itu, mencapai tahapnya yang tertinggi adalah apabila dia istiqomah. Bukannya bila pelawat website, blog sudah mencapai juta, dia mula bermalas-malasan.

Orang kata, hendak menjadi juara itu tidak sesusah hendak mengekalkan kejuaraan.

Penulis yang mampu menjadi contoh adalah penulis yang istiqomah.

Istiqomah dalam penulisannya. Istiqomah pula dalam menjaga peribadinya dalam menjadi qudwah kepada ummah.

Penutup

Saya tak rasa gembira kalau pembaca membaca penulisan saya, kemudian dia rasa seronok-seronok,tanpa membawa apa-apa daripada penulisan saya ke dalam kehidupannya.

Pada saya, seorang penulis itu bukan seorang penghibur.

Penulis adalah yang membina ideologi ummah, memimpin pemikiran ummah.

Justeru, penulis yang berjaya, adalah penulis yang penlisannya mampu memberikan kesan kepada kehidupan manusia.


~Hilal Asyraf ~

ms.langitilahi.com

  © Blogger template template alfatih by alFatihtudio 2009

Back to TOP